Cesta de la compra

{{#if has_items}}
{{#each line_items}}
{{ full_title }}
{{ quantity }}
{{{ subtotal_human }}}
{{/each}}
Subtotal {{{ subtotal_human }}}
{{#if coupon_name}}
Cupón de descuento {{ coupon_name }} - {{{ coupon_discount_human }}} x
{{/if}} {{#if donation}}
Donación {{{ donation_human }}}
{{/if}}
{{#if shipping_handling_left_for_free}}
(Te quedan {{{ shipping_handling_left_for_free }}} para que el envío sea gratis)
{{/if}}
{{#if tx_okstock}} Envíos en 72h. {{/if}} {{#if delivery_date}} El pedido te llegará el {{ delivery_date_human }} {{/if}}
Total {{{ total_ceafa }}}
{{else}}
Actualmente no tienes nada en la cesta de la compra. Ir a la tienda.
{{/if}}

L'Ajuntament de Valls i la Creu Roja posen en marxa un servei per a la població amb Alzheimer

El conveni entre els dos ens també amplia el servei de teleassistència domiciliària de 28 a 38 usuaris

L'Ajuntament de Valls i l'oficina comarcal de la Creu Roja han signat un conveni que reforça els seus vincles d'unió. D'una banda, s'ha acordat l'ampliació del servei de teleassistència domiciliària i, de l'altra, s'ha materialitzat la posada en marxa a Valls del sistema intel·ligent de monitorització d'alertes personals (SIMAP). El conveni, l'han signat l'alcalde de Valls, Albert Batet, i la presidenta de la Creu Roja a Valls, Pilar Palau.

La principal novetat del document que fixa la coordinació i cooperació entre la regidoria de Serveis Socials del consistori vallenc i la Creu Roja és la propera posada en marxa del SIMAP, un servei adreçat a la població que pateix la malaltia d'Alzheimer i altres demències.

Amb el conveni, els beneficiaris d'aquest servei de la Creu Roja es podran beneficiar d'un descompte, tant de la quota d'alta com de la mensualitat, d'un 50 per cent. En el finançament d'aquest servei hi participen l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials i el Ministeri d'Educació, Política Social i Esport.

El servei consisteix en la utilització de localitzadors GPS per a persones amb deteriorament cognitiu lleu o moderat, amb l'objectiu de fomentar la seva autonomia i facilitar als seus familiars i cuidadors els instruments tecnològics per localitzar-los en tot moment. El SIMAP, a través de la xarxa de telefonia mòbil i d'un dispositiu específic de localització GPS, permet de manera permanent la localització de l'usuari. El servei preveu diverses modalitats per a la localització, des de sistemes d'avís a través de missatges al telèfon mòbil fins a mapes en temps real per internet a través d'un sistema web al qual les famílies dels usuaris poden accedir mitjançant contrasenya personal.

El SIMAP arrencarà a Valls amb 10 equips de localitzadors, amb la previsió d'incrementar-ne el nombre progressivament.

L'Ajuntament es compromet a fer difusió del sistema entre els familiars de malalts amb deteriorament cognitiu i cursar les sol·licituds d'accés al sistema a la Creu Roja d'acord amb les necessitats socials de cada cas i els barems econòmics de les famílies per determinar el seu accés a les subvencions del 50% del servei.

La teleassistència

L'altre servei del conveni entre la regidoria de Serveis Socials i la Creu Roja preveu l'ampliació de la teleassistència domiciliària de 28 a 38 usuaris. Aquest servei, en conveni amb la Creu Roja des de l'any 2002, s'ha anat ampliant progressivament per fer front a la demanda creixent.

La teleassistència domiciliària és un servei d'atenció personal i immediata que, a través de la línia telefònica i amb un equipament de comunicacions i informàtic específic (ubicat al centre de control i al domicili dels usuaris), possibilita que les persones grans o discapacitades puguin entrar en contacte, durant les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any, amb un centre de control atès per personal especialitzat. Els usuaris només han de prémer un botó de l'aparell que porten damunt i són atesos de manera immediata.

El conveni estableix que l'Ajuntament es farà càrrec de les quotes de manteniment del servei i, a la vegada, facilitarà a la Creu Roja les fitxes dels usuaris beneficiats. Aquest sistema està equipat amb un sistema de mans lliures que permet establir contacte verbal amb l'usuari sense que aquest hagi de despenjar cap telèfon, ni haver d'acostar-se al terminal. A més, es garanteix la connexió amb tots els serveis públics a fi de garantir una coordinació eficient en situacions d'emergència. Així, en cas de necessitat, es comuniquen de manera immediata els avisos corresponents del transport sanitari d'urgències.

Aquests dos serveis, adreçats especialment a la gent gran i en què participa l'Ajuntament, el SIMAP i la teleassistència, tenen com a puntal principal la tasca que desenvolupa el personal voluntari de la Creu Roja.

Fuente: elpunt.cat

Con la colaboración de